Galo Bedrijfssupport - computersupport voor bedrijven en particulieren

Als nevenactiviteit en extra service biedt Galo Bedrijfssupport computersupport voor bedrijven en particulieren m.b.t. Windows PC's en laptops.
Mijn hoofdactiviteit: boekhoud-/belastingwerkzaamheden als boekhouder en belastingconsulent heeft echter altijd prioriteit bij de indeling en aanvaarding van werkzaamheden.

Sinds 1986 ben ik altijd beroepsmatig bezig en hobbymatig gefascineerd geweest met en door computers.
In die begintijd werkte ik op een Atari ST-1040 met een, voor die tijd, gigantische harddisk van 20MB(!) voor de opslag van de boekhouding en niet veel later kwamen de eerste Windows computers met een DOS-boekhoudprogramma; erg "basic", maar wel veel betrouwbaarder.
In die tijd was er niet veel support van helpdesks en al helemaal niet via internet, dus er moest veel zelf uitgedokterd worden als er weer eens vastlooproblemen waren (Wie herinnert zich nog de beruchte "bommetjes" van Atari? Hoe meer "bommetjes", hoe erger de malheur!).
Ook privι kwamen en gingen er door de jaren veel PC's, laptops en tablets; met als recente piθce de resistance een volledig zelf gebouwde PC, waarbij de doelstelling is gehaald om deze zo stil, maar ook zo krachtig mogelijk te maken.

Vanaf Windows 3.1, via 95, 98, 2000, XP, Vista, 7, 8, 8.1 tot en met Windows 10 heb ik alle stadia meegemaakt en daarbij veel praktijkervaring met alle mogelijke PC's en laptops opgedaan.
In combinatie met jarenlange theoriestudie d.m.v. computerboeken, abonnementen op diverse computervakliteratuur en m.b.v. een uitgebreide set computer precisiegereedschap, bied ik u met professionele zekerheid mijn diensten op dit gebied aan.

Mijn motivatie voor computersupport is mede ontstaan door constatering tijdens contact met mijn huidige klanten, dat zij vaak door computerreparatiebedrijven veel te snel worden afgescheept met het "advies" om de desbetreffende PC of laptop maar te vervangen voor een nieuwe, omdat de reparatie zogenaamd niet rendabel zou zijn.
Uit ervaring weet ik dat dit meestentijds onzin is, omdat ook PC's en laptops van enkele jaren oud voor relatief weinig geld en moeite weer probleemloos jaren vooruit kunnen.
Aan deze "adviezen" van voorgenoemde reparatiebedrijven ligt vaak ten grondslag dat men meer belang heeft bij de verkoop van een nieuwe PC of laptop dan bij de reparatie daarvan; je reinste kapitaalvernietiging dus!
De economische levensduur van PC's en laptops mag dan wel minder dan een jaar zijn, de technische levensduur is dat bepaald niet: vijf jaar en ouder is echt geen uitzondering!
Bij mij heeft u geen last van deze verkooppraatjes, omdat ik geen nieuwe computers verkoop en daar dus geen belang bij heb.
Net zoals bij mijn boekhoudwerkzaamheden sta ik ook voor computersupport garant voor het, door u gewenste, eindresultaat.

Tenslotte: zoals u wellicht heeft opgemerkt noem ik telkens expliciet en uitsluitend het besturingssysteem Windows, want daarmee heb ik namelijk mijn kennis opgedaan.
Het besturingssysteem van Apple en alle Apple computers vallen dus buiten mijn dienstverlening, omdat ik daar dus geen ervaring mee heb.
Voor alle Apple bezitters geldt daarom dat zij zich voor computersupport moeten vervoegen bij een Apple servicewinkel of reparatiebedrijf.

Tarieven:

In tegenstelling tot mijn boekhouddienstverlening hanteer ik voor mijn computersupport dienstverlening vaste tarieven (exclusief BTW) voor de meeste werkzaamheden; tenzij uitdrukkelijk anders vermeld in onderstaande tabel.
Deze vaste tarieven zijn mogelijk, omdat, in tegenstelling tot de administratieve dienstverlening, de tijdsduur van deze computersupportwerkzaamheden vrij nauwkeurig te bepalen is.
De prijsbepaling per uur is lager dan mijn uurtarief voor administratieve werkzaamheden, wegens nevenactiviteit en aanpassing aan concurrerende computersupportbedrijven.
Noodzakelijke computeronderdelen ter vervanging of uitbreiding worden door mij aangeschaft en zonder verdere opslag aan u doorberekend.
In het geval van gecompliceerde problemen, waarbij meerdere werkzaamheden nodig blijken, ontvangt u van mij na onderzoek een prijsopgave en/of advies.
Bij annulering wordt dan wel onderzoekskosten α € 36,- excl. BTW in rekening gebracht.
Desgewenst kan ik gratis uw apparatuur komen ophalen of bezoek ik u thuis of op uw kantoor zonder reiskosten te berekenen, mits u woonachtig bent binnen de gemeente Berkelland.
Tevens is het mogelijk om softwarematige onderhoudswerkzaamheden via inlog op afstand uit te voeren, waarbij uw PC of laptop voor de duur van mijn werkzaamheden, met uw toestemming via inlog-ID en wachtwoord, door mij vanaf kantoor wordt overgenomen. Dat scheelt tijd en uw PC of laptop is na mijn werkzaamheden direct weer geschikt voor gebruik.
Telefonisch-, email-, Skype- en WhatsApp-support voor algemene informatie is ook hiervoor gratis, met uitzondering van daadwerkelijke computersupport op afstand.
Hiervoor geldt een gespreks-/mailtarief van € 6,- excl. BTW per 10 minuten.

Hieronder vindt u een overzicht van Galo Bedrijfssupport computersupport werkzaamheden met de daarbij behorende tarieven
(prijswijzigingen voorbehouden):
Dienst Omschrijving Tarief excl. BTW:
Opschonen  (softwarematig) Complete revisie/onderhoudsbeurt (desgewenst met inlog op afstand) voor, ook oudere, PC's / laptops: Virus- en malwarevrij maken, ongewenste programma's verwijderen, drivers installeren, virusprogramma installeren, opstart- en reactietijd verkorten € 72,-
Opschonen (hardwarematig) Stofvrij maken, schoonmaken van onderdelen en ventilatie optimaliseren € 36,-
Upgraden (hardwarematig) Vervanging van harde schijf naar SSD, uitbreiding geheugen en/of opslag, inbouwen video-/geluids- of netwerkkaart (tarief: per onderdeel) € 18,-
(excl. onderdelen)
Upgraden (softwarematig) Overgang realiseren naar opvolgende Windows versies; bijv. Windows 7 of 8(.1)  naar Windows 10, maar desgewenst ook Windows XP naar Windows 7 of 8(.1) € 72,-
Data overzetten Overzetten van uw bestanden van bijv. oude harddisk naar SSD € 54,-
Backup maken Backup van uw besturingssysteem en bestanden; incl. backupprogramma voor eigen backups € 18,-
Data recovery uitvoeren Terughalen van uw verwijderde bestanden (mits niet reeds overschreven)  € 36,-
Reanimeren na blauw scherm Computercrash oplossen na verschijning van blauw waarschuwingsscherm: BSOD (Blue Screen Of Death) na onderzoek te bepalen
Programma's installeren Gewenste softwareprogramma's veilig installeren  € 18,-
(per programma)
Beveiliging (softwarematig) Installatie van beveiligingsprogramma's en scans uitvoeren  € 18,-
(per programma)
Advies en Begeleiding Advies en begeleiding m.b.t. computersupport bij u op locatie of op afstand € 6,-
(per 10 minuten)

 

Neem voor bovenstaande computersupport contact met mij op voor vrijblijvend overleg.


Klik hier voor de Galo Bedrijfssupport startpaginaSTARTPAGINA


Copyright © 2018 [Galo Bedrijfssupport]. Alle rechten voorbehouden.