Galo Bedrijfssupport - Computersupport voor bedrijven en particulieren

Als nevenactiviteit en extra service biedt Galo Bedrijfssupport computersupport voor bedrijven en particulieren m.b.t. Windows PC's en laptops.
Mijn hoofdactiviteit: boekhoud-/belastingwerkzaamheden als boekhouder en belastingconsulent heeft echter altijd prioriteit bij de indeling en aanvaarding van werkzaamheden.

Sinds 1986 ben ik altijd beroepsmatig bezig en hobbymatig gefascineerd geweest met en door computers.
In die begintijd werkte ik op een Atari ST-1040 met een, voor die tijd, gigantische harddisk van 20MB(!) voor de opslag van de boekhouding en niet veel later kwamen de eerste Windows computers met een DOS-boekhoudprogramma; erg "basic", maar wel veel betrouwbaarder.
In die tijd was er niet veel ondersteuning via helpdesks en al helemaal niet via internet, dus er moest veel zelf uitgedokterd worden als er weer eens vastlooproblemen waren (beroemd en vooral berucht waren de "bommetjes" van Atari; hoe meer "bommetjes", hoe erger de malheur!).
Ook privι kwamen en gingen er door de jaren veel PC's, laptops en tablets; met als piθce de resistance een volledig zelf gebouwde PC, waarbij de doelstelling is gehaald om deze zo stil, maar ook zo krachtig mogelijk te maken.

Vanaf Windows 3.1, via 95, 98, 2000, XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10 tot en met het huidige Windows 11 heb ik alle stadia meegemaakt en daarbij veel praktijkervaring met alle mogelijke PC's en laptops opgedaan.
In combinatie met jarenlange theoriestudie d.m.v. computerboeken, abonnementen op diverse computervakbladen en m.b.v. een uitgebreide set computer precisiegereedschap, bied ik u met professionele zekerheid mijn diensten op dit gebied aan.

Mijn motivatie voor het aanbieden van computersupport is mede ontstaan door constatering tijdens contact met mijn huidige klanten, dat zij vaak door computerreparatiebedrijven veel te snel worden afgescheept met het "advies" om de desbetreffende PC of laptop maar te vervangen voor een nieuwe, omdat de reparatie zogenaamd niet rendabel zou zijn.
Uit ervaring weet ik dat dit meestentijds onzin is, omdat ook PC's en laptops van enkele jaren oud voor relatief weinig geld en moeite weer probleemloos jaren vooruit kunnen en het is uiteraard nog veel beter voor het milieu ook!
Aan deze "adviezen" van voorgenoemde reparatiebedrijven ligt vaak ten grondslag dat men meer belang heeft bij de verkoop van een nieuwe PC of laptop dan bij de reparatie daarvan; je reinste kapitaalvernietiging dus!
De economische levensduur van PC's en laptops mag dan wel minder dan een jaar zijn, de technische levensduur is dat bepaald niet: tien jaar en ouder is echt geen uitzondering!
Bij mij heeft u geen last van deze verkooppraatjes, omdat ik geen nieuwe computers verkoop en daar dus geen belang bij heb.
Net zoals bij mijn boekhoudwerkzaamheden sta ik ook voor computersupport garant voor het, door u gewenste, eindresultaat.

Tenslotte: zoals u wellicht heeft opgemerkt noem ik telkens expliciet en uitsluitend het besturingssysteem Windows, want daarmee heb ik namelijk mijn kennis opgedaan.
Het besturingssysteem van Apple en alle Apple computers vallen dus buiten mijn dienstverlening, omdat ik daar dus geen ervaring mee heb.
Voor alle Apple bezitters geldt daarom dat zij zich voor computersupport moeten vervoegen bij een Apple servicewinkel of reparatiebedrijf.

Tarieven:

In tegenstelling tot mijn boekhouddienstverlening hanteer ik voor mijn computersupportdienstverlening vaste tarieven (exclusief BTW) voor de werkzaamheden; zoals vermeld in onderstaande tabel.
Deze vaste tarieven zijn mogelijk, omdat, in tegenstelling tot de administratieve dienstverlening, de tijdsduur van deze computersupportwerkzaamheden vrij nauwkeurig te bepalen is.
De prijsbepaling per uur α € 50,- excl. BTW is lager dan mijn uurtarief voor administratieve werkzaamheden, wegens nevenactiviteit en aanpassing aan concurrerende computersupportbedrijven.
Noodzakelijke computeronderdelen ter vervanging of uitbreiding worden door mij aangeschaft en zonder verdere opslag aan u doorberekend.
In het geval van gecompliceerde problemen, waarbij meerdere werkzaamheden nodig blijken, ontvangt u van mij na onderzoek een prijsopgave en/of advies.
Bij annulering wordt dan wel onderzoekskosten α € 50,- excl. BTW in rekening gebracht.
Desgewenst kan ik (in overleg en binnen de Gemeente Berkelland + Groenlo) gratis uw apparatuur komen ophalen.
Tevens is het mogelijk om softwarematige onderhoudswerkzaamheden via inlog op afstand uit te voeren, waarbij uw PC of laptop voor de duur van mijn werkzaamheden, met uw toestemming via inlog-ID en wachtwoord, door mij vanaf mijn kantoor wordt overgenomen. Dat scheelt tijd en uw PC of laptop is na mijn werkzaamheden direct weer geschikt voor gebruik.
Telefonisch-, email-, Skype- en WhatsApp-support voor algemene informatie is ook hiervoor gratis, met uitzondering van daadwerkelijke computersupport op afstand.
Hiervoor geldt een gespreks-/mailtarief van € 12,50 excl. BTW per kwartier.

Hieronder vindt u een overzicht van Galo Bedrijfssupport computersupportwerkzaamheden met de daarbij behorende tarieven:

Dienst Omschrijving Tarief excl. BTW:
Opschonen  (softwarematig) Complete revisie/onderhoudsbeurt (desgewenst on-line met inlog op afstand) voor, ook oudere, PC's / laptops: Virus- en malwarevrij maken, ongewenste programma's verwijderen, drivers installeren, virusprogramma installeren, opstart- en reactietijd verkorten. € 150,00
Opschonen (hardwarematig) Stofvrij maken, schoonmaken van onderdelen en ventilatie optimaliseren. € 50,00
Upgraden (hardwarematig) Vervanging van harde schijf naar SSD, uitbreiding geheugen en/of opslag, inbouwen video-/geluids- of netwerkkaart (tarief: per onderdeel). € 25,00
(excl. onderdelen)
Upgraden (softwarematig) Overgang realiseren naar opvolgende Windows versies; zoals van Windows 7 of 8(.1) naar Windows 10 of, indien hardwarematig mogelijk, Windows 11. € 150,00
Data overzetten Overzetten van uw bestanden; zoals van harddisk naar SSD. € 75,00
Backup maken Backup van uw besturingssysteem en bestanden; incl. backupprogramma voor uw eigen backups. € 25,00
Data recovery uitvoeren Terughalen van uw verwijderde bestanden (mits niet reeds overschreven).  € 50,00
Reanimeren na blauw scherm Computercrash oplossen na verschijning van het beruchte blauwe waarschuwingsscherm: BSOD (Blue Screen Of Death). na onderzoek te bepalen
Programma's installeren Gewenste softwareprogramma's veilig installeren.  € 25,00
(per programma)
Beveiliging (softwarematig) Installatie van beveiligingsprogramma's en scans uitvoeren.  € 25,00
(per programma)
Advies en Begeleiding Advies en begeleiding m.b.t. computersupport; telefonisch, via mail of desgewenst on-line met inlog op afstand. € 12,50
(per kwartier)

 

Neem gerust telefonisch contact met mij op via tel.nr.: 06-15554966 voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek en desgewenst een offerte op maat.


Klik hier voor de Galo Bedrijfssupport startpaginaSTARTPAGINA


Copyright © 2024 [Galo Bedrijfssupport]. Alle rechten voorbehouden.
Op alle diensten van Galo Bedrijfssupport zijn de Galo Bedrijfssupport algemene voorwaarden van toepassing.